Życie na planecie Ziemi oczami jej mieszkańców
CATEGORIES
Common
Locations
Celebrities
SELECTIONS
Editor's choice
Photo of the day
Logo WoL
Life with Covid
BLOG
PHOTOBANK
Zaloguj
Przewodnik
Znajdź ludzi
Jakikolwiek zawód
Administrator intern.
Agent ubezpieczeniowy
Agronomist
Aircraft Engineer
Akrobata
Aktor
Aktorka
Ambasador
Analityk
Architekt
Architekt budowlany
Art manager
Artysta
Assistant
Assistant
Assistant Director
Astronauta
Astronom
Asystent nauczyciela
Au pair
Audytor
Auto Mechanic
Band Manager
Bankier
Barista
Barman
Bezrobotny
Bibliology
Bibliotekarz
Biolog
blogger
Brewmaster
Budowniczy
Burmistrz
Cabinet maker
Cieśla
Civil Servant
Clinical research associate
CNC operator
Comedian
Confectioner
Construction engineer
Construction Superintendent
Copywriter
Copywriter
Creative Director
Croupier
Curator
Dancer
Debt enforcer
Dentysta
Detective
Digital Artist
Disability Pensioners
Doradca
Doradca podatkowy
Drukarz
DTP operator
Duchowy
Dyrektor
Dyrektor cyrku
Dyrektor marketingu
Dyspozytor
Dyżurny ruchu na kolei
Dziennikarz
Ekolog
Ekonomista
Ekspert w dziedzinie IT
Elektryk
Emeryt
Engineer
Extrusion operator
Facility Manager
Farmaceuta
Farmer
Financial advisor
Financial Controller
Fireman
Fizjoterapeuta
Foreign Languages Instructor
Fotograf
Foundation director
Freelancer
Frequency Manager
Fryzjer
Fryzjer /damski/
Garden Architekt
Geologist
Glasscutter
Górnik
Gospodyni
Grabarz
Grafik
Grafik
Handlowiec
Head of Administration
Head of Production
Head of school canteen
Health professional
High Altitude Worker
Historian
HR Menadżer
Hydraulik
Chemik
child
child
child
child
Chirurg
Ilustrator
Image Consultant
In household
Interior designer
Inżynier budowlany
IT
IT Technician
ITSM consultant
Judo athlete
Juggler
Kamerzysta
Kelner
Kierowca
Kierowca tramwaju
Kierownik projektu
Konstruktor
Konsultant
Koordynator projektu
Kosmetyczka
Krawcowa
Krawiec
Ksiądz
Księgarz
Księgowy
Księgowy ds. kosztów
Kucharz
Kwiaciarz / Florysta
Laborant dentystyczny
Lathe operator
Lekarz
Leśniczy
Lexicographer
Listener
Locksmith
Logistician
Maintenance Supervisor
Makler
Malarz
Marketing Communications Coordinator
Marketing Manager
Marynarz
Masażysta
Maszynista
Mechanic
Mechanik / Naprawczy
Menadżer
Menadżer finansów
Miner
Modelka
Murarz
Muzyk
Nadzorca techniczny
Nafciarz
Nauczyciel
Naukowiec
Network Marketer
Niezależny artysta
Nurek
Nutritionist
Ogrodnik
Operations Manager
Operator telef.
Optyk
Owner of production company
Paramedic
Personal Assistant
Personalny
Photographer's Assistant
Piano manufacturer
Pielęgniarka
Pilot
Piosenkarz
Pisarz
Pływak
Poker player
Policeman
Policjant
Power engineer
PR
Pracownik admistracji
Pracownik społeczny
Prawnik
Prezydent
Printworker
Producent
Producent filmowy
Product specialist
Production manager
Profesor
Profi rider
Programista
Projektant
Property Manager
Przedsiębiorca
Przedstawicel handlowy
Przewodnik
Psycholog
Purchaser
Quality controller
Race Car Driver
Recepcjonista
Recruitment specialist
Redaktor naczelny
Reżyser filmowy
Roaster
Robotnik
Rowerzysta
Rugby player
Rzemieślnik
Rzeźbiarz
Rzeźnik
Sales representative
Screenwriter
Sekretarka
Self-employed
Shift Foreman
Site engineer
Skateboardzista
Śmieciarz
Sociologist
Software developer
Sparring Partner
Spawacz
Special education needs teacher
Specjalista ds. baz danych
Specjalista łączności
Sportowiec
Sprzątacz
Sprzedawca
Stewardesa
Strażnik
Striptizer / Striptizerka
Student
Surveyor
Swimming Instructor
Szewc
Szynkarz / Karczmarz
Taksówkarz
Team leader
Technical Manager
Technik
Technik dźwiękowy
Technik laboratoryjny
Technologist
Textile Designer
Therapist
Tłumacz
Tłumacz
Toolmaker
Tourism Manager
Traffic manager
Travel agent
Trener
Treser
Trolleybus Driver
Urlop macierzyński
Urzędnik bankowy
Warehouser
Weterynarz
Woodworker
Wychowawca
Żaden
Zarządca / Administrator
Żołnierz
Zootechnik
Jakikolwiek kraj
Afganistan
Albania
Algieria
Andora
Angola
Anguilla (Wlk. Bryt.)
Antigua i Barbuda
Arabia Saudyjska
Argentyna
Armenia
Aruba (Hol.)
Australia
Austria
Bahamy
Bahrajn
Bangladesz
Belgia
Belize
Benin
Bermudy
Białoruś
Boliwia
Bośnia i Hercegowina
Botswana
Brazylia
Brytyjskie Wyspy Dziewicze (Wlk. Bryt.)
Bułgaria
Cypr
Czad
Czarnogóra
Dania
Dominika
Egipt
Ekwador
Estonia
Federacja Rosyjska
Filipiny
Finlandia
Francja
Gambia
Ghana
Grecja
Gruzja
Gwatemala
Hawaje (USA)
Hiszpania
Holandia
Honduras
Hong Kong
Chile
Chińska Republika Ludowa
Chorwacja
Indie
Indonezja
Irak
Iran
Irlandia
Islandia
Izrael
Japonia
Jemen
Kambodża
Kamerun
Kanada
Kenia
Kirgizja
Kolumbia
Korea Północna
Korea Południowa
Kostaryka
Kuwejt
Litwa
Łotwa
Luksemburg
Macau (PRC)
Macedonia
Malediwy
Malta
Maroko
Meksyk
Myanmar (Barma)
Nepal
Niemcy
Norwegia
Nowa Zelandia
Oman
Peru
Polska
Portugalia
Puerto Rico (U.S.)
Republika Czeska
Republika Chin (Tajwan)
Republika Południowoafrykańska
Republika Środkowoafrykańska
Rumunia
Rwanda
Samoa
Samoa Amerykańskie (USA)
Serbia
Seszele
Singapur
Słowacja
Słowenia
Syria
Szwajcaria
Szwecja
Tadżykistan
Tajlandia
Tanzania
Togo
Tonga
Turcja
Tuvalu
Ukraina
United States Outlying Islands
Urugwaj
USA
Uzbekistan
Węgry
Wenezuela
West Bank
Wielka Brytania
Wietnam
Włochy
Wybrzeże Kości Słoniowej
Wyspy Bożego Narodzenia (Australia)
Wyspy Cooka (NZ)
Wyspy Dziewicze (U.S.)
Zambia
Zimbabwe
Zjednoczone Emiraty Arabskie
Szukaj
previous day
next day
Good Morning Baby...This is My Life -
14. 12. 2011
Good Morning Baby...This is My Life
kajbin
Żaden
Republika Czeska
Prague
Share week
Ocena
4,63
30
12. 12.Poniedziałek
13. 12.Wtorek
14. 12.Środa
15. 12.Czwartek
16. 12.Piątek
17. 12.Sobota
18. 12.Niedziela
Zestaw tego użytkownika zawiera podpis dnia w innym języku, aniżeli język strony, z której teraz korzystasz.
Česky
1. Kartáč. 2. Úklidový Werkzeug. 3. F*ucking Paparazzi! 4. Taková blbost, že? Ale jak to změní pohled na svět. 5. JO! 6. WOL 7. Hello. 8. Samozřejmě se to musí respektovat. 9. Call Me...
Komentarze
Facebook
Twitter
Komentarze
Komentarze
W celu dołączenia komentarza musisz być zalogowany.
Zaloguj
Zarejestruj się
Jiří Kotiš
2/7/2024 9:33:03 AM
"Kontroverzní" week, ale z pohledu roku 2024 (a kolik weeku už tady bylo) už se tak nejeví. Já mám rád "klasiku", ale week se mi se líbí a také nejdelší diskuze v dějinách WoL :-)
Miroslava Šindelářová
2/2/2024 3:52:59 PM
Tento week mě velice zaujal,nejen jeho zpracováním ale i diskuzí.Ničení majetku.Od toho by tu měly být takové zákony,aby se toto nedělo.Já osobně pokud bych měla DENNĚ dokumentovat svůj život podle pravidel WoL,tak by vypadal asi takto.Snídám,obědvám,večeřím.Samozřejmě,že si dojdu nakoupit nebo vyperu,také pohladím své kočičky a tak by to šlo stále dokola.Život osamělého člověka,je o něčem úplně jiném,je o tom ,co mu jde hlavou ,jak dění kolem sebe prožívá,co se ho dotýká a co by chtěl svými fotografiemi vyjádřit.Každý jsme jedinečný, každý máme jiný pohled na život,jinak ho vnímáme a hlavně se život nedá uzavřít do pravidel.Tímto NENARÁŽÍM na pravidla WoL.Tím jsem chtěla říci,že pokud bych v současné době fotila week pak by se mé fotografie neshodovaly s tím co jsem ten den dělala,ale s tím na co jsem myslela,jaké jsem prožívala emoce.Tento week se mi líbí i se svými úpravami protože ten kdo ho fotil má své cítění a svůj názor na život a vyjádřil ho tak jak prožívá život.
Mirek
6/9/2014 11:51:16 AM
..to je nářez...
Petr Pink
1/16/2012 12:47:28 PM
tak to je něco, to je podívaná, to je podle mého chili pro wol - někdo pálivé rád jiný ne..
Miroslav Dušánek
1/16/2012 12:27:34 PM
nějaká dlouhá debata...ani jsem nečetl o co jde...ale na můj vkus je tady té vinětace až příliš...ale proti gustu žadnej dišputát.důležitej je pocit autora...tečka
Adolf Zika
1/16/2012 8:13:53 AM
... přátelé, ještě bych rád podotknul, že se pravděpodobně jedná o nejdelší komunikaci členů na WOL v historii :-)
Adolf Zika
1/16/2012 8:13:46 AM
... přátelé, ještě bych rád podotknul, že se pravděpodobně jedná o nejdelší komunikaci členů na WOL v historii :-)
Martina
1/14/2012 7:25:17 PM
ten nádech tajemna a rebelství je mi hodně sympatický:)a k tomu, co je a není umění... kdysi mi paní učitelka ze ZUŠky napsala do památníčku, větu, kterou si do dneška pamatuju a moc se mi líbí: "umění je to, co každý neumí, protože kdyby to každý uměl, tak to není umění" (K.Teige). :)
Hana
1/14/2012 7:08:59 PM
už se dívám poněkolikáté,moc hezké fotky,Andy Warhol váš vzor?-ty polévky?Ale jinak jíte zdravě-spousta mléčných výrobků,máte rád červenou?-jste beran?,žijete sám PA-8,sportujete.můj příspěvek neberte příliš vážně.
Tomáš Šimek
1/14/2012 6:36:37 PM
WOL je o životě a tady si Kajbin toho života užívá na plný pecky a je jen dobře, že nám to tu předvedl - nás to může jen obohatit, tak to asi cítím já... Život nemusí být ,,jen" ofocená realita... Myslím, že takovéto výtvarně pojaté týdny mohou posunout WOL a také nás a naše týdny pouze dál... Já Kajbinoj gratuluji za perfektní týden a děkuji...
Tereza
1/14/2012 11:02:48 AM
Toto je šálek mé kávy!:) výtvarně úžasně zpracovaný týden a baví mě na něm jeho tajemný nádech :)
Jan
1/14/2012 10:12:03 AM
WoL ako taký je o živote, o rôznorodosti, originalite, výnimočnosti každého z nás. Páči sa mi náhľad do iného intímneho prostredia. Čo mi trochu príde vtipné na tejto diskusii, je fakt ako tu niektorí povyšujú selektívne vyfarbovanie na umenie, niečo extra. To je už veľmi dávno preč, ak niekedy to vôbec bolo brané za niečo extra. Je to extrémny prejav gýču, a nie toho postmoderného ,ale toho lacného gýču. Som toho názoru, že by všetko vo fotografii malo mať nejaký význam. Avšak v niektorích prípadoch ide len o efekt, žltý predmet v strede. To je môj názor a presne to ma fascinuje na WoL. Niekto pristupuje ku zobrazeniu svojho okolia bez rozmyslu, zachytáva čistú realitu, iný komponuje každú fotografiu dôsledne aby mala aj fotografickú kvalitu, iný dokumentuje svoju rodinu, niekto psa, iný iba detaily predmetov, seba... Niekto sa zemeria na efekt, na vizuál celého setu, prepláca ho postprocesom. A tým všetkým sa tvorí úžasná mozaika tohto sveta. Pridaj týždeň aký chceš,je to tvoj život.
Jana Jirušová
1/13/2012 8:54:44 PM
Hodně zajímavé a působivé i když to není úplně můj šálek čaje... nejvíc se mi líbí pondělní okna.
Jan
1/13/2012 8:11:53 PM
Tady už bylo všechno řečeno :o)... Obě strany. A já sem někde mezi. Líbí, ale zas až tak moc né. Nicméně už sem koukám potřetí :D...
Jan
1/13/2012 8:00:54 PM
Taky chci něco říct. Naše životy v tom základním nejsou až tak rozdílné (až na výjímky), vstát-odejít-být v práci-nákupy-rodina-setkávání se-jídlo-koníčky-spánek. Moc víc toho nikdo z nás nedělá. A přesto každý má svůj život jedinečný a jinak ho chce, umí a může prezentovat. A upřímně - 200 000 dokumentárních fotek na WOL (a stále přibývají) - to je vulkán, který zasypává sám sebe. A přijít s něčím netradičním je cesta jak zaujmout. A je jen přirozené, že někomu se to líbí víc a někomu míň. Mně ten "kajbin" docela zaujal - je tajemný, dohromady nic ze svého života neukázal, ale o to větší nám dal prostor pro fantazii. Bude se postupně odhalovat, nebo zůstane tajemným?
Petr H
1/13/2012 6:45:43 PM
Myslím, že nahej člověk obvykle není moc agresivní a my se tady všichni tak trochu svlékáme donaha. Někteří nejen obrazně :) +Kajbin: nechci se v tom už moc vrtat, sám si noviny taky čtu leckdy až o víkendu, jen mi to trochu symbolizovalo takovou, řekněme "časovou nejednoznačnost" jednotlivých fotek souboru :) +Marian (10:23:05) Přesně! Myslím ty staré, běžné, popisné fotky atd.
Štefánia
1/13/2012 4:03:45 PM
V každom prípade ma tento week zaujal.Vytvorila som si predstavu o živote mladého človeka dnes, aj keď vlastne iba len tuším, že pán Kajbin je mladý človek.Som rada, že som mohla nahliadnúť do diametrálne odlišných životov viacerých členov tu na WOL.No súhlasím aj s názorom, že snáď by som rada poznala Kajbina v jeho týždňoch bližšie :)Ako celok sa mi to páči.A veľmi pozitívne vnímam skutočnosť, ako ľudia pod týmto týždňom komunikujú bez akýchkoľvek urážok a osočovania.To je v dnešnej dobe naozaj výnimočné !
Martina
1/13/2012 3:49:28 PM
už jsem tenhle week prohlédla tak desetkrát a vůbec mě neomrzel! to vše muselo dát hrozně práce...já sama takový kamarád s photoshopem nejsem, umím jen základní úpravy, takže obdivuju...
Vláďa
1/13/2012 2:28:16 PM
Než jsem začal psát komentář, tak jsem nahlídl na níže napsáné a trochu mě to vylekalo...ale jelikož mě fotky opravdu nadchly, tak musím konstatovat, že je to SUPER...sám chápu WoL jako surovou reportáž, ale toto výtvarno mě opravdu vzalo.
Adolf Zika
1/13/2012 10:51:15 AM
JSEM STRAŠNĚ RÁD ZA TEN SET, ZA VŠECHNY VAŠE NÁZORY A HLAVNĚ ZA TO, ŽE JSME ASI JEDINÝ PROSTOR TOHOTO DRUHU NA WEBU, KDE SE LIDI OPRAVDU NEURÁŽÍ NENAPADAJÍ A NESCHOVÁVAJÍ.. JAKO ZAKLADATEL WOL MÁM VELIKOU RADOST A VELICE SI VÁŽÍM VÁS VŠECH A VAŠÍ SNAHY OTEVŘÍT SVĚTU TROCHU OČI, AŽ MĚ TO NĚKDY DOJÍMÁ! DĚKUJI - DNES BUDE ŠŤASTNÝ PÁTEK 13TÉHO :-)
Marian Gavlák
1/13/2012 10:24:03 AM
To kajbin: díky za vaše upřímná slova..
Marian Gavlák
1/13/2012 10:23:05 AM
.. za mě konzervu přidám ještě jednu poznámku, která může osvětlit, proč mám radši "konzervu" - od děství se probírám starými fotografiemi, v nichž vidím život, jaký byl tehdy. Proto oceňuji spíše styl, který ukáže, jak se žije, než umělecké výboje autora (těmi jsem přesycen a myslím, že za x let mě budou zajímat o to méně, oč cennější budou fotografie "běžné" a "popisné"). Když jsem na WOL přišel, nejvíc mne bavilo se dívat, jaký život vedou různé profese na různých místech světa, proto jsou pro mne nejcennější popisné fotografie. Je pravda, že u mnohých autorů vlastně nevím jaký život opravdu vedou, nevím nic o jejich práci, vím jen, že umí mistrně vyfotit grafiku, detail apod. Stačí se podívat na přehlídku fotografií dne. Lidi tam téměř nejsou.. Jsem ale rád, že WOL a jeho naprostá svoboda s naprostou absencí osočování a vtloukání názorů do hlavy existuje, je to strašně cenné místo. Ať to vydrží!
kajbin
1/13/2012 10:13:51 AM
Všechny dny a fotky v nich jsou vytvářeny s vědomím zachování pravidel WOL a čtvrteční MFD?:)dostat se ke čtvrtečním novinám až v sobotu je pro mne běžné, :)a proto jsem se rozhodl ji zařadit do setu... M.Gavlák: Nebojte ... všichni pracujeme, 6dní v týdnu od tmy do tmy! Máme přítelkyně a vedeme normální životy...O to těžší je jít v 11 v noci fotit a vrátit se ve 4 ráno a hned vstávat do práce... Většina lidí si to nedovede ani představit, ale já si nenechám dokumentování této součási života protékat mezi prsty. Upřímně mne těší vsechny názory, které zde byly vyřčeny... A všem zúčastněným moc děkuji za pozastavení se nad těmito tématy... ...kajbin
kajbin
1/13/2012 10:09:58 AM
Dobrý den, pokládám za slušné pokusit se uvés věci na správnou míru. Chtěl jsem nechat probihajicí debatu bez mých komentařů, at´ obrázek každého fantazie nechá vytvořit svět, který je mu bližší a sympatičtější. Bohužel mnohé jejich vlastní názor donutil pohoršit se nad svou fantazií, která je unesla do světa vandalismu a všeobecného ničení majetku. A tím i zasadit semínko...které je na jednu stranu problém celé společnosti a na stranu druhou v dnešní době uznávaným uměním vážených sběratelů na celém světě. Od Street Artu po Graffiti, které mají tak krátkou životnost, že se stávají symbolem okamžiku a jedinečnosti. I když záměr mého týdne a jeho téma nemělo být pouze Graffiti, jsem rád, že se o tomto týdnu a tématu řeklo vše co jsem jimi chtěl říci i já. Což mne velice těší...Ale chtěl bych podotknout že po zdech nemaluji :) ...jen záměrně dokumentuji životy a práce těchto umělců...!
Aleš
1/13/2012 8:50:03 AM
hm... rozhodně barevně nekonformní a zajímavě pojatý týden... velice se mi líbí páteční 8, v jednoduchosti je síla
Magdaléna
1/12/2012 11:39:06 PM
Hodnocení dokumentární fotografie by nemělo ustrnout na všeobecně přijímaném diskurzu. V autorově pojetí vidím unikátní pohled na alternativní kulturu a způsob vnímání života.Technické provedení je odrazem kreativity a cílevědomého směřování k určitému dojmu. Nikterak tím nesnižuje kvalitu pojetí projektu, naopak podněcuje k úvahám o kráse různorodosti.
Kristýna
1/12/2012 9:10:54 PM
MG: Vůbec nelitujte, každý názor je přeci přínosem. Navíc se mi líbí, že tu nikdo není vulgární a nikdo nikoho neuráží (jak je běžné u jiných internetových diskuzí).. To se mi opravdu moc líbí.. :-)
Adolf Zika
1/12/2012 8:55:02 PM
Různorodost, to je koření WOL! Diskuse, to je sůl WOL! Prostor věnovaný druhému a pozastavení se nad jeho životem, to je cukr WOL! Tolerance a pochopení, empatie, a zamyšlení se, to je vzduch WOL! A bez vzduchu by to nešlo! Znamená to, že žijeme a to je pro mě důkaz, že to má smysl! ještě jednou všem děkuji! Adolf Zika
Zuzana Hana
1/12/2012 8:40:59 PM
ja to vidim tak : jedna vec je zivotny styl a druha spracovanie fotiek. myslim, ze tyzden vystihuje zivotny styl autora a pre mna je zaujimavy. co sa tyka spracovania, ja v tom nevidim nic prelomove, pre niekoho proste lokalne zafarbene fotky, pre ineho sofistikovany komiksovy styl. pre mna to prve :) zdravim.
Lenka Pužmanová
1/12/2012 8:07:05 PM
Mariane, v něčem Vás chápu - být konzervativní a "nemoderní" je v dnešní době hrozně těžké. Ale já jsem ráda, když svůj názor řeknete a tady je pro to nejlepší prostor. Rozhodně toho nelitujte, my Vás za ten Váš názor neodsuzujeme. Je naprosto v pořádku, když se Vám líbí něco jiného. Od toho tu přece je ta možnost komentářů.
Jan Vrba
1/12/2012 8:01:00 PM
Nebudu se pozastavovat nad morální stránkou ani kreativní, spíš bych rád něco napsal o samotném projektu a jeho smyslu pro mě. Ikdyž tady nemám sto týdnů, wol se stal součástí a,upřímně, vybudoval jsem si na něm jistou závislost. Pro mě je smyslem to, že se můžu podívat do míst a vcítit se do atmosféry takové, jako já sám nemám. Zjistím jaké to může být v práci pizzaře v Irsku, speciálního pedagoga, kuchaře, managera i třeba důchodce nebo k(K)ašpárka + X dalších..(narážky na jednotlivce promiňte, berte to kladně, mám rád Vaše týdny :) a to se mi líbí...jsem student a rád se podívám jak si žíjí ostatní. Tenhle týden se mi líbí...stejně jako každý jiný. Pan Zika to vidí jinak, ale to je jasné. Rozhodně tenhle týden beru jako přínosný...stejně jako se podívám rád na week policie..podívám se i na týden někoho..kdo třeba nemusí být uplně na té "správné" straně. Přeji pěkný večer a dobré světlo :)
Přemysl Čech
1/12/2012 7:30:34 PM
Šárka: přesně tak to je, házet všechny do jedné skupiny nejde(bohužel i ti, kteří nestříkají na legální plochy mají výtvarný talent-někteří). Je to složité, každý se interpretuje na této planetě jinak(mnohdy za cenu překročení zákonů) :S Marian: Naopak. Lepší názor, byť negativní, než mlčet ;) Tomáš Černý: nebudu mluvit za Kajbina, ale když vidím pondělní 9, tak bych tváře atp taky nefotil.
Tomáš
1/12/2012 5:25:30 PM
Pro mě osobně tenhle týden žádnou hranici neboří. Umím si představit tu horu času, co zpracování týdne zabralo. Je tu hodně výtvarna, avšak dokumentární stránku nepostrádám. Já sám jsem člověk, který do vlastních fotek zasahuje, nikdy nepouštím ven fotku, nad kterou jsem se aspoň nezastavil a nezamyslel, jestli mi do týdne pasuje a jestli to, co mám na kartě je to, co chci fotkou říct. Stejně tak bych nerad odsuzoval graffity, nevím, kde ta "díla" vznikají, po čem sprejeři stříkají, jestli je to vlakový vagon, budova nádraží a nebo vyhrazená zeď. Celý týden je o detailu a náznaku, není tak přísně popisný. Rád si prohlédnu víc takových týdnů, což ovšem neznamená, že takové týdny budu produkovat i já. Mám svůj život a svůj pohled na svět, prezentuju sám sebe. Jediné, co na tomhle týdnu postrádám, je víc informací o autorovi.
Šárka Lisníková
1/12/2012 5:14:47 PM
Rozhodně je dobře, že jste to, pane Mariane, napsal, protože i u nás doma se na týden díváme čtyři a každý z nás má trochu jiný názor.."Páprda" je i má dcera a manžel, jim se to taky nezdá nikterak "trendy"..Vše je věcí názoru, za názor se na Wol nikdo nemusí stydět, naopak:-)Š.
Marian Gavlák
1/12/2012 4:56:04 PM
... no, mě už popravdě mrzí, že jsem k tomu tématu něco psal. Už se nějakou dobu držím osvědčené zásady, že nesděluju, co se mi nelíbí, dneska jsem to porušil a nejsem rád, nerad vypadám jako páprda, co nechápe moderní trendy.. :)
František Špaček
1/12/2012 4:48:29 PM
Kamera obscura, šedá a barevná vrtva, výběr, sloučit do jedné vrstvy a je tu nádhera! A ještě mistrovsky ucelený celý týden... Tohle jsem napsal a pak si přečetl komentáře :-( Šéfové weeku to nebudou mít snadný :-) Já osobně bych se přimlouval za nějaké ty přešlapy (ono posouvání), sám se jich taky dopouštím :-) Fotograf se dnes na svět nekouká jen objektivem, ale i skrze photoshop, počítač... může třeba fotit jako hasič jen tepelnou škálu termokamerou a pořád je to fotka ze života... lékař zase roentgenem...
Šárka Lisníková
1/12/2012 3:59:14 PM
No a teď záleží, do které té skupiny patří Kajbin..
Šárka Lisníková
1/12/2012 3:44:31 PM
No, je třeba projít víckrát, zamyslet se, co tím vším autor míní, ale nakonec pod tím vším "výtvarnem" zárodky dokumentu "nahmatat lze"!! Napíšu to neodborně: je to trošku hodně novátorský způsob, ale v zásadě proti nenamítám nic..Vždyť stejně tak se nemusí mé týdny líbit panu Kajbinovi, protože neumím sprejem nastříkat nic, snad jen tím šlehačkovým..A pokud takto plyne život Kajbinův, nezbývá, než týden prostě akceptovat..Mě se líbí po výtvarné stránce velmi, taky proto, že nic podobného neumím, ráda jsem se podívala a diskuze fakt zaujala..Co se týká pouličních "umělců", některým bych nakopala prdel, zničí nač přijdou..Ale jsou tu i opravdoví umělci, kteří dovedou až neskutečné věci a jejich díla jsou opravdu hezká..To myslím ta, která neuvidíte na každým rožku domů:-)V každé skupině lidí se vždy najdou jedinci, kteří to ostatním "kazí"..Šárka..
Přemysl Čech
1/12/2012 3:20:09 PM
Big up! Luxusní týden. Samozřejmě chápu, že se lidem příčí tento druh "umění" (umění je krásný piece na správném místě, ne tagy na nesmyslných místech, které bohužel nutí lidi brát tento styl jako špatný), ale právě takové týdny Vám můžou poskytnout pohled sprejera na svět(nezažiješ-nepochopíš se díky tomuhle může částečně smazat). Pro někoho moc barevný, pro někoho striktně nezákonný a špatný, pro někoho extáze a svoboda po všech stránkách. Snad se dočkáme dalších týdnů, které poodhalí víc ;)
Lenka Pužmanová
1/12/2012 3:01:53 PM
Já myslím, že tento týden o jeho autorovi řekne hodně. Je samozřejmě možné, že třeba žije dva životy a přes den dělá někde na úřadě "šedou myš" a nikoho nenapadne si ho spojovat s Kajbinem. Ale to přece nevadí. My se koukáme na týden Kajbina a ten je, dle máho názoru, přesvědčivý. Podle mně to pravidla neporušuje. Navíc to dokázalo rozpoutat diskusi, která je velmi zajímavá a přínosná. Osobně lokálně odbarvené fotky ráda nemám, ale v tomto celku mi to přijde dobré. Série má logiku, příběh a vizuálně je to propojené. Ale samozřejmě oceňuji, když zase někdo jiný poctivě zaznamenává úplně běžný všední týden. Jsou to různé pohledy a netroufám si říct, že jeden je lepší nebo horší.
jirka škaloud
1/12/2012 2:49:31 PM
pěkný ... řekl bych že to až tolik práce dát nemohlo ... prostě vemu sprej a stříknu to ... :)
Libor
1/12/2012 1:03:52 PM
Trošku poodhalení by neuškodilo,to je pravda. Třeba v noci Kajbin Kajbin, přes den "Ing.Pepík Nováků". Prostě ten kousek otevřenosti v tom chybí,ale je to teprve druhý týden Kajbina, ale zároveň UŽ druhý týden velice diskutovaný.
Kristýna
1/12/2012 12:54:00 PM
Ale neeee, jen klidně piště dál, je to přeci o výměně názorů a diskuzi, ne? :-) (a abyste to nepochopil špatně, líbí se mi všechny týdny, u kterých se člověk snažil (prostě vytvořit týden dá fušku, co si budeme povídat.. :-), ať je to klasický dokument, kreativnější dokument nebo kreativita s nádechem dokumentu :-), jsem ráda, že WOL je rozmanitý a každý nefotí stejně..
Aneta Kolouchová
1/12/2012 12:53:01 PM
Sama oceňuji týdny na úpravy prostší a také více ze života. Z tohoto jsem si odnesla jen zmatené pocity a téměř žádnou představu o existenci pana Kajbina Kajbina.
Marian Gavlák
1/12/2012 12:46:53 PM
:) .. už radši mlčím.. :))
Kristýna
1/12/2012 12:44:48 PM
Lokální odbarvení samo o sobě z fotky nic uměleckého nevytvoří a ačkoliv obecně v tom smysl nevidím, tady se mi to líbí, k tomuto týdnu a životnímu stylu mi to sedne. Kde jste přišli na to, že autor kreslí po nelegálních plochách? U fotek, kde je přímo stříkání na zeď nepoznám, jestli je plocha legál nebo ne.. A u těch naznačených (večerní fotka z nádraží- jdou postříkat vlak?) si můžeme pouze domýšlet, nikoliv tvrdit, na co jde autor stříkat/malovat.. Mariane, já to vidím úplně naopak- hodně dokumentů a málo kreativních týdnů, to je zajímavé, viďte? :-)
Marian Gavlák
1/12/2012 12:34:38 PM
... nevím, kreativním pro mě je spíše zachycení své životní situace zajímavým způsobem, přestože ona sama nemusí být ničím zvláštní, jak už obyčejný život bývá. Tak vidím smysl WOL. Kreativní exhibice, zde povětšinou prezentované formou přehnané saturace, lokální desaturace nebo extrémní vinětace, jsou tak časté, že v nich nějaký zvláštní umělecký přínos nevnímám (to je tento případ), když už mluvit o umění. Myslím, že každý trochu šikovnější fotograf umí vystřihnout hromadu excelentních detailů, her se světlem apod., ale co to má společného s denním životem? WOL chápu právě ve spojení s denním životem, na to ostatní existuje spousta fotogalerií a serverů. Abych nebyl špatně pochopen, je mi celkem jedno, čím se kdo prezentuje, ale tady oceňuji více vhledy do životních situací než pohled na umělecké cítění autorů, s denním životem se míjející.. Asi bych nikdy neřešil, co patří na WOL nebo ne, jen mi připadá, že je škoda, že je tak málo dokumentu a tak hodně "kreativních" výtvorů..
Libor
1/12/2012 12:32:24 PM
Už zde je pár týdnů,které třeba jen formátem fotky porušují pravidla.Však v tomto případě vidím jen jedno prorušení pravidla a to morálního.Myslím tím to čmárání po zdech. Jenže i to patří do našich životů. Takže jako week je to pro mě OK.
Kristýna
1/12/2012 12:17:19 PM
Mě osobně se tento týden líbí. Nenašla jsem ani jedno pravidlo, které by tento set porušoval, dokonce č.9 (pamatuj, že z celé série by se mělo dát co nejvíce vycítit i jaké jsi ten den měl pocity, jak jsi se cítil, co probíhalo uvnitř tebe… Dá se to popsat různou světlostí snímků, barvami, ale i kompozicí a volbou témat) splňuje znamenitě. Nevidím rozdíl v tom, jestli jsou něčí fotky barevné, černobílé, sépiové, modré nebo lokálně odbarvené, pokud to má svůj smysl a autor to tak cítí. Mění informační hodnotu fotky lokální odbarvení? Ne. A v každém dokumentu (nebo to můžeme nazvat každodenní reportáží) mají své místo detaily (třeba ty světýlka, lístečky, kytičky), samozřejmě v rozumné míře. Zkoušela jsem si týden nejdřív projít bez popisků a nemám problém z fotek poznat to hlavní, čím se člověk během dne zabýval. (v tomto nevidím rozdíl od jiných týdnů na WOL, u málokterého se bez popisků dá z každé fotky poznat činnost, kterou se člověk dělal) Takže za mě za pět :-) *****
Kamil Kašpárek
1/12/2012 12:11:58 PM
Přidám ještě trochu do mlýna- těžko lze hodnotit týdny přispěvovatelů, když každý jej vidí (podotýkám vidí, nikoliv žije) jinak. Je jasné že každý den jdu do koupelny, na wc, cestuji, jsem v kanceláři, cestuji, vítám rodinu, jím, spím. Ale někdo takový den vidí jednotvárně jiný v něm kreativně hledá. V tom je právě síla tohoto dokumentu - různorodost účastníků Week of Life. Mně velmi baví sledovat jak se členové staví k zachycení svých životů
Josef Písek
1/12/2012 12:07:12 PM
Kreativní foto-tvorba se mi samozřejmě líbí, ale černobílo-barevné kombinace nikoliv (výjimkou jsou plakáty a pod.) Projekt WOL je však určitě o něčem jiném a proto si myslím, že tento set je pro něj slepou kolejí.
Zdeněk Dvořák
1/12/2012 11:59:22 AM
Rozvinula se zajímavá debata, která zde často chybí a to je velmi dobře! Každý to vnímá jinak. Já mám též rád klasiku a tak se zase do nějakých vážných experimentů nepouštím. Bylo jich tu už spoustu jako pohled přes flexaretu týden s dřevěným panáčkem atd. Toto je jeden z těchto týdnů, který není úplně o klasickém dokumentu života, ale dle mého sem patří! Jinak souhlas s Marianem u některých z nás to vypadá, že snad ani nechodí do práce a tak! V tomto zase třeba obdivuji řidiče Pavla Pauluse, který posílá týdny, které jsou snad pořád stejné, ale on ten život řidiče asi doopravdy takový bude!
Petr
1/12/2012 11:57:37 AM
Ano, je to týden, který je na hranici, ale zároveň ji posouvá dál. Je to více o kreativitě, ale když se podívá člověk ještě jednou a pořádně, vidí, že tam ten dokument o životě také je - čištění zubů, špinavé nádoví, dobrý oběd, lednička, zalévání květin a další.. Akorát je to podané trochu jinak. Kontroverzní grafitti jsou věc druhá. Ale to je zase na pohledu člověka. Sám s tím nesouhlasím, ale nebráním se tomu, když je to pěkné a systematické a samozřejmě když to nepoškozuje cizí majetek. Set jako takový se povedl moc, a zase tu máme něco trocu jiného, jiný pohled, o co v tomto projektu také jde.
Martina
1/12/2012 11:12:05 AM
naprostá bomba po výtvarné stránce, hrozně dobře se na to kouká, každá jedna z fotek je umělecké dílo s jasným záměrem... ale kam se vytratila původní myšlenka projektu - dokumentovat náš život, bez nějakých velkých úprav, prostě tak jak je? tak nevím, jestli sem tento set tak úplně patří...ale líbí se mi moc!
Marian Gavlák
1/12/2012 11:05:44 AM
... ještě jednu věc neobdivuju (i když ta fotka - úterní jednička - je jistě ze života), tou je matlání těch nesmyslů (nazývat to uměním se mi příčí, protože to jsou většinou pouhé klikyháky) po cizím majetku barevnými spreji.. asi tak..
Petr H
1/12/2012 10:26:34 AM
Vidím to podobně jako Marian. Kdyby se ty fotky náhodně přeházely, tak si nikdo ničeho nevšimne. Jen na tu čtvrteční MF Dnes (která je umístěná do soboty), bychom museli dát pozor. Jak vidím někde lokální desaturaci/kolorování obracím obvykle oči v sloup. Podobně to mám se slovem kreativita. Přesto je zvláštní, že jsem tento týden rád viděl a i se mi líbí. Nakonec myslím, že to má i určitý dokumentární charakter. Prostě i takhle lze v určitém věku vnímat svůj život a v jiném věku na na něj, kurvadrát, takto reagujeme :)
Jana Kašpárková
1/12/2012 10:07:55 AM
Myslím, že je to o pohledu člověka na vlastní život.Nikdo jiný do něj vidět nemůže. Líbí se mi týdny kde je všechno jasné a hned vidím jak dotyčný žije.Ale líbí se mi i týdny jako je tento, který má všechno zřejmé skryté:)Mě se líbí:)
Marian Gavlák
1/12/2012 10:02:28 AM
.. ještě doplním - tento týden se mi prostě nelíbí.. :)
Marian Gavlák
1/12/2012 10:01:33 AM
.. já jsem stará konzerva. Beru vážně ono původní krédo WOL - tedy že je to dokument o životě. Ze spousty setů se přitom o životě dotyčného nedozvím nic, zato vidím přehlídku kreativity, která se sociálním dokumentem (to si myslím by WOL mohl být) nemá nic společného. Jak říká moje žena, která se mi občas na WOL dívá za zády - "Ti lidé mají hezký život - nechodí do práce a mají čas na světýlka, umění, lístečky, kytičky atd. Náš život je o něčem jiném - samá práce, starosti o děti, stereotypy, asi to máme blbě zařízeno." - je to řečeno s nadsázkou, ale vyjadřuje to dost přesně i můj pocit. Proto oceňuji hlavně přístupy "dokumentaristů" (jako je Míla Štáfek, Lenka Pužmanová, Josef Písek apod.), u nichž je ten život vidět na plné pecky, i když není tak umělecky vyjádřen, o to více mne ale těší..
Lenka Pužmanová
1/12/2012 10:01:17 AM
To je tedy pop-art! Líbí se mi.
Zdeněk Dvořák
1/12/2012 8:43:50 AM
Do projektu WOL jsem přispěl více jak sto týdny, které jsem se snažil nafotografovat a upavit s minimálním zásahem. Pak uvidím tento týden a sjede mi brada. Když si představím kolik času musela tato úprava stát si ji ve svém případě ani nedovedu představit. Navíc již fotografováno s jistým záměrem. Prostě smekám!!! Týden natolik kreativní a přitom ze života! Gratuluji k týdnu, který se stopro zapíše mezi "poklady" celého WOL!
Kamil Kašpárek
1/11/2012 9:38:00 PM
mně to přijde super, za hranicemi určitě ne - takových snímklů se zde objevila celá řada. Barvná jízda, perfektně se na to kouká, celý týden působí až graficky, trochu jako bych si dal "magic mushrooms" :-)..Ve WoL už bylo tolik nápadů, tolik použitých technik, že tento sem, dle mého soudu, patří zcela právem
Adolf Zika
1/11/2012 9:29:28 PM
..tak přátelé WOL, toto je veliká síla a na jednu stranu velice zlomový set celého projektu.. Nejsem schopen v této chvíli říct, zda je to správně či špatně, zda to do WOL ještě patří či ne, ani nechci být ten, kdo bude házet nějaký soud, od toho tady nejsme.. Budu rád, když se nějaká diskuse rozjede a jsem si jistý, že tento set budu chtít probrat na historicky prvním srazu WOL tento měsíc v Praze.. pro mě má ale tento týden jiný rozměr, rozměr posouvání hranic.. Od samého začátku jsou mezi vámi desítky, možná stovky neuvěřitelně kreativních lidí, kteří přinášejí nové do celého projektu.. stejně jako tento kluk, pán, fotograf, výtvarník. Z tohoto setu sálá energie, zapálení, veliký zájem o věc, chuť do života, chuť zkoušet nové, a v neposlední řadě stále se udržet v ptavidlech.. Ano pokud by byl každý set takový o životě jedince se zase tolik nedozvíme, ae jako koření, či třešnička na dortu chutná čas od času skvěle!!! Děkuji Adolf Zika
twitter komentáře
Tagi
more tags
previous day
next day
Good Morning Baby...This is My Life -
14. 12. 2011
Choose your design
first design
second design
message text - max length
210
txInsertCodeText