Viaţa pe planeta Pământ văzută de locuitorii acesteia

next dayright arrow Můj týden XI. - 5. 2. 2010
Share week
photo

5. 2.Vineri

photo

6. 2.Sâmbătă

photo

7. 2.Duminică

photo

8. 2.Luni

photo

9. 2.Marţi

photo

10. 2.Miercuri

photo

11. 2.Joi


Set of this user includes day descriptions in a different language than the language of the website you are using at the moment.
Česky
Ráno vypuštění chameleónů v obýváku. Návštěva zverimexu, kde jsem byl zkontrolovat našeho Krunýřovce Skrvnitého jménem Lojza. Už naše akvárium přerost a tak je v komisi. Odvézt děti z internátu na autobus. Všude mnoho lidí a stav dopravy mi nevědomky odsouhlasila paní palcem nahoru. V 15.hodin se po staré dlažbě rozjely mnoha směry desítky autobusů. Syn u mých rodičů. Táta si kdysi splnil sen koupí skutečného BMW. Než si jej pořídil poskládal si sbírku cca 100 modelů této značky. Některé modely byly i otázkou tisíců korun jako např. tento okruhový speciál. Pro mého syna je svátek, když mu jeho děda nějaké to "bávo" půjčí. Tentokráte si ošahával 850ku. Moji rodiče mají 14 let starou fenu plemene Sib.Husky. Má za sebou dvě nádorové onemocnění, ale pořád se drží při životě. Jen vyžaduje více pobytu v domě. Večerní návštěva s naší Lady u veterináře na přeočkování a poslední autoportrét s párečkem chameleonků. Nesl jsem je lovit cvrčky přímo z akvária.
Comentarii

Trebuie să fii conectat ca să poţi adăuga comentariu

Accesare Înregistrare

3/2/2010 12:03:33 PM
Sun: thank you very much
3/2/2010 11:55:33 AM
zdenek:you photos are very perfect, light composition, master works
2/15/2010 9:00:07 AM
Ahoj Zdeňku, máš to opět moc zdařilé :-). Nestačím dělat záznamy. Většinou jen prohlédnu.
2/14/2010 7:14:50 AM
:)) skvele.. koli tomuto som si kupil presne taky objektiv... :)) a k tomu bodovaniu... myslim, ze hned odsudzovat..nieje spravne.. poprve je tu sujektivny pohlad cloveka a po druhe, popravde to co napadlo mna ked som zmizol nielen s prvej stranky nnajlepsie hodnotenych ale aj z druhej a tretej aj napriek uzasnym pochvalam pod weekom, je to, ze sa proste len niekto pozabudol, ze hodnotenia su naopak ako v skole. p.Dvorak to potvrdi, ze v jednej sutazi, v ktorej sme spolocne je to naopak !!! nemam pravdu ?? Netreba hned na veci pozerat cierne !! tieto sranky su inspiraciou na zivot, nie na body ci hadky o nich... prajem vsetkym kraaaasny den..
2/13/2010 1:26:07 PM
Ad hodnotenie: hodnotenie je same o sebe iba otazka toho do akej miery vpustime do procesu vyhodnocovania subjektivnu zlozku. Mimo to je to iba statisticka matematika , ktora moze byt ovlyvnena neprajnikmi iba do urcitej miery. Pokusim sa to vysvetlit. Na jednej strane tu mame "neprajnikov" ktori sa prechadzaju stranky a vyklikavaju jednotky - ale je to len par ( mozno doslova) jednotlivcov , ktori si myslia v svojom syndrome "bohorovnosti" ze ich snaha o ovplyvnenie hodnotenia je vyjadrenim nejakej "uchylnej sprvodlivosti". Identifikujeme taketo ucty, sledujeme ich spravanie a bojujeme proti nim. Neexistuje skutocny sposob ako zavistlivym neprajnikom zabranit vyjadrovat negativny nazor. A obmedzovat sposob hodnotenia je kontraproduktivny.
Ne druhej strane, aku vahu bude mat 10 negativnych hlasov , ked bude pri jednom tyzdni 1000 hlasov ? Hlasovanie je vyjadrenie nazoru, a ako v skutocnom svet moze jednotlivec svoj nazor aj kricat ...alebo revat. Ale: ako dlho?
2/13/2010 12:38:17 PM
Souhlasím s Evou, v první řadě je dobře, že to existuje, vždyť tato rubrika má u nás největší přístupy! Ale řešení se musí najít. WOL bude expandovat do dalších zemí a tak se tato chceteli "soutěž" bude zvětšovat a bude čím dál tím kvalitnější! No a myslím, že je vám všem jasné, že připravujeme i oficiální výsledky za měsíc a rok, které budou provázet i hmotné ceny :-). Jen musíme všechno dělat postupně, už takto je u nás pracovní den sobota a neděle, viď Milánku? :-) Hezký víkend vám a hezký pracovní den nám přeje Adolf.
2/13/2010 11:37:43 AM
Každopádně je dobré, že se to nějakým způsobem řešit bude. Opravdu nejde o žebříčky, ale když už tu je (a to je asi dobře - ať lidi vědí, kam se podívat, když chtějí vidět to nejlepší), tak ať je spravedlivý:). Nu a návrh bodovat pouze se slovním komentářem je myslíte zcestný?
2/13/2010 10:56:23 AM
Martina: to bohuzel neni mozne udelat, protoze lidi treba z jedne firmy ktere jsou na jednom pripojeni maji jednu spolecnou IP adresu. Nebo rodina doma, nebo spolubydlici atd atd...
2/13/2010 9:33:51 AM
Pak by ještě šlo myslím vymyslet, aby se z jedné IP adresy nemohly založit dva účty:)
2/13/2010 9:33:15 AM
Hodnocení je vůbec oříšek sám o sobě od smotného začátku projektu! Pět lidí pět názorů.. Myslím ale, že čas ukáže která varianta je ta nej. Důležité je, že to lidi baví a že neuvěřitelně stoupá kvalita setů! Jinak ZD jako vždy OK :-)
2/13/2010 8:50:28 AM
Systém hodnocení v redakci určitě znovu proberem. Omezovat hlasování pouze na lidi s týdnem mi připadá moc kruté. Ale spíš mi připadá řešení, že hlas od člověka s nafoceným týdnem bude mít větší váhu než od člověka bez týdne. Zamyslíme se a zkusíme něco vymyslet.
2/12/2010 9:25:52 PM
A já Vodnář:-) bytostně "pro spravedlivě" založená.... to jsme se teda hledaly.-)))) hihihihi
2/12/2010 9:23:52 PM
Martino, ten nápad je perfektní. Psala jsem něco podobného do redakce soukromou zprávou, zatím bez odezvy. Mně to nedá, já fakt nemusím nespravedlnost, mě to strašlivě irituje, to, že si někdo mne ruce, jak se mu to povedlo. Fakt se vztekám, nemůžu si pomoct, jsem Štír:((((.
2/12/2010 9:16:16 PM
Jsem klidně pro, aby bodovali jen ti, co zveřejnili set a aby se bodovalo veřejně:-))) (jako na PE a jinych serverech)
2/12/2010 9:01:54 PM
ta metafora s nadclovekom je rovnako skreslujuca ako absolutny odsudok - je to len opacny mantinel daneho intervalu ... mysliet si a vediet dokazat su casto odlisne veci ô je to riesitelne len zverejnenim bodovania... kolko dobre myslenych veci dopadlo zle len preto, ze si niekto neurobil spravny usudok ... Už padám, pane, to len aby nebolo na dámy, že neposlúchajú, takto som ten potvora ja .P)
2/12/2010 8:53:08 PM
Barbaro, Il Em, aby někdo takhle propadl v hodnocení během půl hodiny není možné jinak, než podvodem typu "mnohanásobná identita", a to mi vadí z principu, a nepřestane mi to vadit. Nemusím být nadčlověk, aby mi nebylo jasné, že jde o nečistou hru. Ale jsme na webu a to se v tomto prostoru děje všude, tohle anonymní prostředí je ideální pro hojení osobních křivd a ústrků. A kromě principu je mi to taky líto vůči mnoha výborným setům, které takto zapadnou prachem. Ale budu respektovat přání Zdeňka - je to jeho hájemství pod jeho setem, budu tedy už hodná.
2/12/2010 8:51:01 PM
No souhlasím s Vámi - Bárou i Il Em... na druhou stranu.... když se nějaký set během jediného dne nebo možná hodin dostane z téměř z pěti bodů na tři, je zřejmé, že někdo záměrně dává jedničky. A to mě prostě zamrzelo vůči Zdeňkovi. Jsem prostě bytostně "pro spravedlivě" založená.... Tenhle projekt není vůbec nějaká soutěž a sama jsem to psala pod několik setů. Nejsem pro, aby se vůbec srovnávalo, jestli fotí "líp" Eva či Zdeněk nebo Bára a nevím kdo... Prostě jsou to hrušky a jablka a každý jsme originál. V bodování vidím snad jen smysl takový, že když někdo po delší době nebo poprvé zavítá na WOL, podívá se na "nejlépe hodnocené" a tam najde ty sety, které uživatele WOL nejvíce zaujaly, to je nejvíce je obohatily. Obohatit nemusí znamenat nejlepší fotografie, ale něco, co z těch fotek dýchá, něco, co Vás prostě jakýmkoli způsobem osloví. V tom jediném vidím smysl bodování zde na WOL. A jsem pro, aby bodovat mohli jen Ti, co uveřejnili set. Pak bude každý bodovat jen jednou.... :-)))
2/12/2010 8:49:22 PM
to je veľmi rozumná reč, pani Barbara :O)
2/12/2010 8:41:50 PM
někdo to prostě může vidět jinak. Ale, kdo ví:-)
2/12/2010 8:38:39 PM
Já mám celý den puštěný počítač. Jsem schopna přelétnout fotky a napsat dvou až tří slovný komentář, víc mi děti nedovolí. Během dne se tady rozpoutaly dvě diskuse, do kterých se můžu zapojit až s křížkem po funuse:-( 1. fotografie není exaktní věda a každý, kdo sem vložil svůj týden je osobnost, která určitým způsobem vidí dění kolem. Je to tvůrčí činnost, nemusíme přemýšlet o tom, jestli to má být spíš tak nebo onak, ale tak jak to cítím já. Rozdíl potom je, jak to kdo umí, jak se umí dívat, jak umí to, co vidí, interpretovat a, buďme upřímní, i jakou mám foto techniku. 2. Ohledně úbytku bodů u Zdeňka - já si myslela, že z žebříčku zmizely automaticky - jako po uplynutí určité doby, ne kvůli počtu bodů:-(. Tenhle projekt je úplně pro všechny, ale taky je nás tu hodně, co jsme fotografování propadli, něco si o tom nastudovali, hodně nakoukali a taky hodně nazkoušeli a nacvakali a, chtě nechtě se na fotky díváme jinak, jinak je hodnotíme. A zatímco my se kocháme barvami a kompozicí
2/12/2010 7:27:28 PM
Prosím neřešto tak, tak ani onak. Mě jsou body ukradené. Nestalo se to poprvé a jistě né naposledy. Za body si nic nekoupím, nic za ně nedostanu. Tento projekt má pro mě hlubší myšlenku. Mám rád debatu kolem fotek a když mi někdo napíše, že mi můj styl nesedí vezmu to. Když nenapíše, pozdravil jsem ho, protože se pod moje fotky zastavil. Mějte se a přeji hezký nejlépe WOL zachycující víkend :)
2/12/2010 7:20:35 PM
A označovať niekoho chudákom len preto, že ma iný názor, o ktorého základoch, pohnútkach ani okolnostiach nič nevieme ? To sa mi správne nezdá. Rovnako sa mi nezdá správne nejaké cielené a účelové ovplyvňovanie rebríčkov. Lenže posúdiť to, či sa jedná o prvý alebo druhý prípad je asi nadľudská úloha. Ja sa za nadčloveka necítim ... Možno by bolo riešením nechať rebríčky rebríčkom a venovať sa fotkám :O)
2/12/2010 7:16:15 PM
Inak, neviem, prečo Vám tak záleží na tom ako sú tie sety bodované, keď o súťaženie nejde ... Posledné cca 4 dni som tu nič nebodoval, len tak pre doplnenie .O) A sety p. Dvořáka sú pre mňa top na tomto projekte. Ale reči o nesúťažení a súčasné sledovanie rebríčkov mi moje jednoduché zmýšľanie celkom nespracováva, tak sa keď tak vopred ospravedlňujem za nedostatok empatie ... Okrem toho - bodovanie hovorí oveľa viac o tom, kto boduje ako o tom, kto je bodovaný, to by bolo dobré si uvedomiť a bude po probléme.
2/12/2010 7:12:14 PM
Navrhuji do redakce, aby bodovat mohli jen Ti, co zveřejnili svůj set. Pak by to ten někdo neměl deset duplicitních registrací:-(
2/12/2010 7:11:30 PM
Zdeňku, musíš tady asi někomu hodně ležet v žaludku. Závist je zhoubná nemoc.... je mi to líto. Fakt koukám jak puk, kam zmizely bodově Tvoje sety.... Nic si z toho nedělej. My si je najdeme a vracíme se k nim.
2/12/2010 7:03:16 PM
Je to špinavost, ale jestli se tomu chudákovi pak lépe spí... Já bych z tohoto důvodu bodování úplně zrušila.
2/12/2010 6:56:50 PM
Asi tak :)
2/12/2010 6:56:12 PM
Zdeňku, musíš tady asi někomu hodně ležet v žaludku. Závist je zhoubná nemoc.... je mi to líto. Fakt koukám jak puk, kam zmizely bodově Tvoje sety.... Nic si z toho nedělej. My si je najdeme a vracíme se k nim.
2/12/2010 6:53:10 PM
Díky všem za slova :-) A i bodovým hodnotičům za dnešní příděl u starších setů :)
2/12/2010 6:26:34 PM
Štvrtok som si tu užil najviac - pre obyčajnosť tých pohľadov a udržanie veľmi kompaktnej atmosféry v celej deviatke. A som rád, že sa tu neschovávate za čb verzie a zjednodušovanie obrazu na línie týmto spôsobom. Aby to náhodou nebolo postavené dole hlavou, nemyslím tým, žeby ste v čb produkovali slabšie veci - myslím tým presne to, čo som napísal >> mám radosť z farbičiek .O)
2/12/2010 5:58:09 PM
NO, Zdeňku, líbí se mi to moc. V tomto týdnů je trochu více detailů, než jsem od tebe zvyklý, ale potěšilo to. Jedná se zřejmě o tvůj nejlepší barevný týden. Začíná mi přirůstat kolorovaný svět od tebe k srdci. Je cítit duch výtvarna. Takový jiný dokument. Ahoj, Lubomír Budný
2/12/2010 1:06:54 PM
Díky za další týden, jenom doufám že to vydržíš celých 365 dní, rád se pototom podívám na celý rok a moc se těším až uvidím všech 3285 fotek najednou. Jinak krunýřovec je šikula, je vidět že sklo bylo bylo při focení čisté :) Reklama na Lipton je také dobrá tak jako na pastelky :)
2/12/2010 12:48:10 PM
Ivanko, a tos řekla taky dobře a hlavně přesně.
2/12/2010 10:34:58 AM
No právě. Někdy lidi jsou, jindy ne. On to není ten klasický sociální dokument. On je to spíš subjektivní dokument, který může přiblížit i jen nálady dotyčného. Neboli, budu-li týden pod parou, dám sem klidně samý barevný abstrakce:-DD..(a to v tom lepším případě:-)
2/12/2010 10:24:06 AM
Díky Ivy za zastavení a slova. No ono s těmi detaily... Vezmu např. ořezávání pastelek. Děláme to několikrát týdně a popravdě mohu vyfotit nějakého chlapce, jak drží pastelku v ruce a nebo jasný detail stvárněný zajímavěji. Když mám detaily, snažím se je nějak zapojit. Nejlépe do té činnosti i pomocí textu, který např. anglicky mluvícím nic neřekne. Což je pravda, že klasický dokument překoná hranice i beze slov. No začínám o tom více přemýšlet a otázkou jestli je to dobře? Jsou dny, kde jsou samí lidé, jsou dny kdy téměř nejsou. No uvidíme co mě bude blýskat hlavou v další týdnu...
2/12/2010 10:12:05 AM
Několikrát jsem se musela přesvědčit, že dobře vidím. To poslední datum je ze včerejška! To svědčí o tom, že jsi to prostě jen nafotil a lup to sem. Fotíš jak žiješ a leze z toho tohle. Čtu tady tu diskuzi, ale přesto se Ti musím poklonit. Jinak v sobě také řeším ten rozpor dokumentu a vizuálně zajímavého detailu. Já sama se u svého prvního týdnu snažila o klasický dokument, s co nejvíce lidmi a jejich emocemi, s širokým ohniskem, které přiblíží širší vztahy. Ale pak jsem si všimla, že tu jsou preferované právě spíš ty barevné detaily, které teď zase zpětně vnímám jako trošku výplňovku, když není co fotit jiného. Taky mi došlo, že přítomné body jsou trochu zavádějící..záleží na každém, jak originálně svůj projekt pojme, ale nejlepší dle mého je výtvarná fotka s maximálně vypovídající hodnotou. A právě to Ty umíš..:-)
2/12/2010 9:10:58 AM
Martino, ono to je strašně důležitý, tahle zpětná vazba, kterou si dáváme, když se jen slepě neobdivujeme. Já si fakt myslím, že myšlenka WOL je skvělá a velká, a že je potřeba to brát tak jak to bereš Ty, poctivě ke každému bodu jejího programu, aby se to nerozplizlo. No nechtěla bych tenhle vůz kočírovat, není to žádná laciná webová zábava.
2/12/2010 8:58:37 AM
zajímavý týden určitě:-) ale podle mě dokumentární fotografie mají nějaké rysy - jako široké ohnisko, děj a atd... Někdy je pak těžké z těch týdnů poznat, co se dělo /bez textů to funguje jen jako vizuální podívaná/. Ale mě se Tvoje detaily líbí moc, jen preferuji sety, kde je více akčnosti.... jsem hodně výtvarně založená:-) tak snad jsem Tě nezklamala...
2/12/2010 8:49:50 AM
Ono je to o věcech kolem, místě,lidech, činnostech, pocitech a mnoha dalších možnostech. Myslím, že zajímavý týden se dá vytvořit mnoha způsoby :) A každý preferuje něco o to je na tom krásné :)
2/12/2010 8:38:25 AM
Martino, asi je nejlíp, když je to taková dokumentárně výtvarná polívka:). Já vím, tohle je dokumentární projekt, pořád na to zapomínám, ach jo:).
2/12/2010 8:34:36 AM
Ahojky Martino a Evo, jsem za ty upřímné názory rád. Má to větší smysl než usměvavý smajlík či podobné jednoslovné komenty. Témata fotek přicházejí samy. Někdy jdou dokumentárně lidé, někdy detaily ze života kolem. Díky
2/12/2010 8:28:47 AM
Tenhle týden se mi líbí moc, jak už jsem psala. U mě za plnejch. Jen mám jiný názor než Eva.... Mně se více líbí Tvoje dokumentárnější fotky.... Fotka na které se něco děje. Tyhle výtvarné detaily se mi sice moc líbí, ale už to není tolik dokumentární. A já prostě dokument v Tvém podání mám moc ráda, i to výtvarné detailní obohacení. Snad nejsem moc upřímná:-)
2/12/2010 8:20:29 AM
Zdeňku, já nevím přesně proč, ale myslím, že vidím Tvůj nejlepší týden. V každém Tvém týdnu byly fotky skvělé a pak fotky, které by samostatně neobstály, ale tady už vidím prakticky jen samé soliterní snímky, a to je prostě nahuštěná galerijní podíváná, to už je výstava. Mnoho z nich zaslouží skutečnou poklonu. Asi nejvíc mi utkvělo to děvče v bazénu s "vodotryskem" z úst. A máš pravdu s tou hloubkou ostrosti, už chápu, že bys byl nešťasten, nemít tuhle výbavu. HO je Tvůj největší výrazový prostředek.
2/12/2010 7:53:12 AM
Moc pěkné. Moc se mi líbí portrét pejska v pátek.
2/11/2010 11:00:33 PM
páteční autoportrét je dokonalej :) zbytek týdne samozřejmě taky
2/11/2010 10:30:01 PM
Moc fajn pokoukání pane:) krása
2/11/2010 10:26:17 PM
Tak další týden je venku. Je skvělé, že se zde objevuje více a více setů. Když jsem v tomto projektu začínal. Byl můj set po týdnu ještě na titulní straně. Nyní je již někde vzadu. Je to dobře. Přibylo mnoho nových tváří, mnoho nových pohledů na jejich svět...


Tag-uri more tags

next dayright arrow Můj týden XI. - 5. 2. 2010